Berlingske Business

Skuespillerindes milliardfirma sagsøgt igen

FRANCE PARIS FASHION WEEK
Arkivfoto: Jessica Alba Foto:

Jessica Albas firma, The Honest Company, der sælger alt fra sæber til rengøringsmidler, bliver atter anklaget for at vildlede forbrugerne.

Jessicas Albas firma, The Honest Company, er igen under anklager om ikke at være så ærligt endda.

Sammen med fire forretningspartnere stiftede den i dag 34-årige skuespillerinde i 2011 The Honest Company, der er et online livsstilsunivers, som sælger rene husholdningsprodukter uden farlige kemikalier i.

Men nu bliver milliardforretningen atter trukket i retten for angiveligt at fuske med etiketterne og være proppede med kemi.

Jessica Alba

En kvinde fra delstaten Missouri anklager The Honest Company for at have "bedragerisk markedsført vaskemiddel, opvaskemiddel, rengøringsartikler og øvrige produkter med ikke at indeholde natriumlaurylsulfat, når tests offentliggjort i Wall Street Journal 10. marts har fundet betydelige mængder af det skummende rengøringskemikalie".

Sådan lyder anklagerne ifølge avisen Toronto Sun.

APPLE-RESULTS-PREVIEW

En lignende retssag blev indgivet i New York i februar, og her blev Albas firma anklaget for at vildlede forbrugerne i 41 af brandets produkter, mens The Honest Company sidste år blev hevet i retten to gange efter anklager om, at deres solcreme angiveligt ikke beskyttede mod de farlige UV-stråler.

The Honest Company raser over anklagerne og Wall Street Journals testresultater og hævder, at de ikke bruger natriumlaurylsulfat, men i stedet sodium coco-sulfat, som "er mindre irriterende for kroppen og sikrere at bruge".

»Vi vil gerne aflive myten om, at natriumlaurylsulfat og sodium coco-sulfat er det samme - det er det ikke, lyder det kortfattet i en erklæring, hvor The Honest Company også har redegjort for produkternes molekylære opbygning.«

Swap retssag

Der er endnu ikke sat en dato for afgørelsen af tvisten.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen