Berlingske Business

Sikkerhedsgigant leverede organisk vækst

epa03309929 A G4S security guard at a temporary military camp in
Sikkerhedsselskabet G4S kom ud af de første ni måneder af 2013 med en organisk vækst på 4,8 pct., fremgår det af tirsdag morgens periodemeddelelse. Foto:

Som vanligt var det særligt de nye markeder, der trak læsse

Sikkerhedsselskabet G4S kom ud af de første ni måneder af 2013 med en organisk vækst på 4,8 pct., fremgår det af tirsdag morgens periodemeddelelse.

Som vanligt var det særligt de nye markeder, der trak læsset opad med en vækst på 14 pct., mens de etablerede markeder viste en stort set flad organisk vækst.

- Gruppen leverede tilfredsstillende organisk vækst trods udfordrende markedsforhold i Europa og lavere forbrug hos den amerikanske regering, hvilket påvirkede vores sikkerhedsforretning og systemforretning i det marked, skriver G4S i periodemeddelelsen.

Selskabet tilføjer, at tendensen i første halvdel af 2013 i det store hele er fortsat fra 30. juni og frem til nu. Omsætningen opgjort i konstante valutakurser voksede med 6,4 pct. i forhold til samme periode sidste år, og driftsresultatet (PBITA) var på linje med samme periode sidste år, meddeler G4S.

I en sammenfatning konstaterer G4S, at selskabets emerging markets-forretning, som står for mere end 40 pct. af gruppens indtjening, fortsætter med at vise gode resultater. Selskabet giver endvidere udtryk for, at markedsbetingelserne ventes at forblive udfordrende i Europa og USA i fjerde kvartal.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen