Berlingske Business

Så mange millioner tjener mellemmændene i Premier League

FBL-ENG-PR-LIVERPOOL-SWANSEA
Liverpools engelske midtbanespiller James Milner fejrer med holdkammeraterne efter at have scoret mod Swansea på Anfield i weekenden. Milner kom til Liverpool i sommeren 2015. Foto:

Det er skyhøje beløb, som er på spil, når de engelske fodboldklubber handler.

De kan muligvis ikke score særlig mange mål, men alligevel indkasserer de skyhøje beløb i den engelske fodboldverden.

195 millioner dollar - eller 1,37 mia. kroner - så meget har fodboldklubberne i Premier League spenderet på agenter i 2015 ifølge officielle tal, skriver Bloomberg.

Liverpool er en af de klubber, som har haft det helt tykke checkhæfte fremme. De røde har brugt 21 mio. dollar eller 148 mio. kroner på agenter 2015, og det gør Liverpool til den klub, som har brugt flest penge på mellemmænd. Nummer to og tre på listen er hendholdsvis rivalerne Manchester United og Manchester City. United brugte 20,7 mio dollar og City 18,6 mio. dollar på agenter i år.

SOCCER-ENGLAND-MCI-NEW/

Fodboldagenter får typisk en procentdel af transferhandlerne, og da klubberne på tværs af ligaen brugte godt 195 mio. dollar mere end sidste år - en stigning på 13 pct., følger agentlønningerne efter.

Agenter udgør altså en stor post i Liverpools regnskab, men selv om ni nye spillere kom til klubben inden sæsonstart, har resultaterne ladet vente på sig. Det har ført til en udskiftning af træner Brendon Rodgers, der er blevet erstattet af Juergen Klopp. Om de høje agentlønninger kan betale sig for fodboldklubben vil vise sig senere på sæsonen.

Chelsea

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen