Berlingske Business

Russisk bank tager kun imod kontanter nu

RUSSIA-CRISIS/MASTERCARD
Foto:

Efter sanktioner fra USA og EU dropper en russisk bank nu plastickortene.

En russisk bank, Sobinbank, tager nu kun imod kontanter. Det sker som følge af sanktioner fra både USA og EU.

Det skriver Business Insider.

Henning Lund Jensen på 70 er Studedriver.

Banken annoncerede på deres hjemmeside, at de ville stoppe med at tage imod bankkort, og de ville stoppe deres »SobinDirect«-service fra 31. januar.

Det er ikke første gang den russiske bank laver om i proceduren som følge af sanktionerne. Tilbage i november 2014 stoppede banken med at udstede nye kort. Og tidligere i 2014 reducerede banken antallet af filialer. I Moskva er det kun hovedkvarteret, der er i omdrejninger.

Bank Rossiya, som ejer 100 procent af aktierne i Sobinbank, var den første bank, der blev ramt af de amerikanske sanktioner i marts 2014. Umiddelbart efter stoppede Visa og Mastercard med at yde service for kunder i Bank Rossiya og Sobinbank. Sobinbank blev ramt af sanktioner i april sidste år.

Sobinbank var tilbage i 2000 kædet sammen med en sag om hvidvaskning af penge, men banken nægtede sig skyldig.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen