Berlingske Business

Richard Branson lancerer kampagne for at blive i EU

US-RICHARD-BRANSON-AND-AGRICULTURE-SECRETARY-VILSACK-SPEAK-AT-AT
Arkivfoto: Richard Branson. Foto:

Virgin-imperiets grundlægger, Richard Branson, opruster til kamp mod britiske euro-skeptiske stemmer ved at poste store summer i en kampagne for at blive i EU.

Selvom den britiske serieiværksætter ikke har ret til at stemme i Storbritannien, fordi han bor på jomfruøerne, stopper det ham ikke i at blande sig i debatten.

Det skriver the Guardian.

»Gennem min karriere er jeg blevet kendt for at være villig til at løbe risici. Men at forlade den Europæiske Union er en risiko jeg ikke vil have Storbritannien skal løbe - hverken som investor, far eller bedstefar. Jeg er dybt bekymret for konsekvensen ved at forlade EU,« siger Richard Branson til the Guardian.

BRITAIN POLITICS BREXIT

Netop hans bekymring for Storbritanniens fremtid forventes at koste ham over 10.000 pund i kampagneudgifter.

Virgin har over 50.000 ansatte alene i Storbritannien og Branson har åbent opfordret alle til at stemme for fremtidigt medlemsskab i EU.

BRITAIN-EU-POLITICS-BREXIT-VOTE

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen