Berlingske Business

Real Madrid slået af tronen som mest værdifulde sportshold

SOCCER-CHAMPIONS-FINAL/
Fodboldklubben Real Madrid er ikke længere verdens mest værdifulde sportsklub. Men Cristiano Ronaldo og hans ben holder en topplacering. Foto:

Det amerikanske magasin Forbes opgør verdens mest værdifulde sportshold - og for første gang er det ikke længere en europæisk fodboldklub, der ligger øverst.

Verdens mest værdifulde sportsklub er ikke længere et europæisk fodboldhold. Den er fra Texas.

Dallas Cowboys topper det amerikanske Magasin Forbes liste over verdens mest værdifulde sportsklubber.

Holdet anslås til at have en værdi på 4,2 milliarder dollars, lidt over 27 milliarder danske kroner, og det får texanerne til at vinde titlen som verdens mest værdifulde sportshold.

10BUSP-Diddy-154212.jpg

Skimmer man ned over listen, fylder NFL-holdene godt op - i alt er der 27 hold fra den bedste amerikanske fodboldrække på listen, der tæller 50 hold. De eneste NFL-hold, der ikke er at finde på årets liste er Cincinatti Bengals, Buffalo Billls og Detroit Lions.

Siden Forbes begyndte at opgøre de mest værdifulde sportsklubber i 2010, er det første gang, at listen toppes af et amerikansk fodboldhold. De sidste tre år har Real Madrid ligget øverst, mens Manchester United var nummer et fra 2010 til 2012.

Real Madrid er faldet til andenpladsen, men den engelske klub ligger på en femteplads.

03INDchampionsL-120159.jpg

Dallas Cowboys er ejet af forretningsmanden Jerry Jones, der i 1982 købte klubben for 150 millioner dollars. Noget af det, der gør de texanske cowboys så meget værd er blandt andet sponsoraftaler med Pepsi, Ford og Bank of America, favorable tv-aftaler, og at klubben som den eneste i NFL er udenfor den officelle merchandiseaftale. Dallas Cowboys har ikke været i en Super Bowl-finale de sidste to årtier.

Listens nummer to, Real Madrid, er dog stadig i top på en anden Forbes-liste: Den rigeste enkeltstånde sportsmand er portugisiske Cristiano Ronaldo, der tjener størstedelen af sine 88 millioner dollars i den hvide Real Madrid-trøje. Men en god portion af hans indtægt kommer også fra lukrative sponsoraftaler med blandt andre Nike og Kentucky Fried Chicken.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen