Berlingske Business

Pradas tasker er for dyre - og omsætningen svigter

PRADA-RESULTS/
Foto:

Den eksklusive modekoncern Prada har fredag kunne indkasserede det største fald i salget siden børsnoteringen tilbage i 2011.

Koncernens omsætning er kørt i garderoben og faldt med 15 pct. i de første seks måneder af 2016 - og det er terrorangreb i Europa og en svag kinesisk efterspørgsel, der er årsagen.

Den Hongkong-noterede luksuskoncerns fik en omsætning på 1,55 mia. euro hjem i første halvår, hvilket var mindre, end hvad analytikerne ifølge et estimat fra Bloomberg News havde ventet. De havde regnet med, at omsætningen ville ende på 1,65 mia. euro.

Selv om producenterne af luksusvarer som tøj, sko, tasker, ure og andet kæmper for at vokse, så er Prada hårdere ramt end de fleste, skriver Bloomberg. Det skyldes ifølge analytikere fra Sanford C. Bernstein, at koncernens tasker er for dyre - og at man har været for langsomme til at investere i onlinesalg.

- Detailsalg er meget svagt, og Prada underpræsterende på tværs af flere regioner, siger John Guy, analytiker ved MainFirst Bank, til Bloomberg News.

- Nogle af de dårlige resultater er sektorrelaterede, men Pradas design og kreativitet skal være revideres, lyder det fra analytikeren.

Aktien faldt med 2,1 pct. fredag til 21,74 hongkongdollar.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen