Berlingske Business

Pokémon Go 1 år efter: Har tjent milliarder

FILES-MEXICO-POKEMON GO
Arkivfoto. Pokémon Go. Foto:

Der er nu gået et år siden talløse mennesker i alle aldre gik på gaden for at fange fiktive "pokémons". For selskabet bag, Niantic Labs, har spillet været en succes af de helt tunge.

Pokémon Go tog verden med storm, da spillet blev lanceret sidste år og straks gik til tops som det største mobilspil i USA nogensinde.

Et år senere viser tallene, at udvikleren Niantic Labs har omsat for én milliard dollars i 2016 - 6,5 milliarder kroner. Og mens brugervæksten har aftaget betragteligt siden lanceringen for et år siden, så havde Pokémon Go trods alt stadig omkring 60 millioner aktive brugere i juni, skriver Business Insider ifølge E24.no.

Spillet er baseret på GPS-lokalisering og 3D-grafik og lader spillerne jagte pokémons i nærområderne ved hjælp af mobilkameraet i telefonen.

Nintendo Switch-køber. Arkivfoto

100 millioner dollars på 20 dage

Pokémon Go generede 206,5 millioner dollars i omsætning den første måned (1,35 mia. kroner) efter at være blevet introduceret på markedet, skriver Guinness. Det til trods for, at spillet ikke blev lanceret på alle markeder samtidig.

Spillet skal have toppet popularitetslisten i 70 lande, og det tog kun selskabet 20 dage at nå en indtægt på 100 millioner dollars.

Det er den velkendte konsolproducent Nintendo, der har skabt figurerne til spillet, men rettighederne til Pokémon Go forvaltes af The Pokémon Company, hvor Nintendo står som én af tre ejere.

pix-Bravia OLED

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen