Berlingske Business

Parkeringsplads i til 1 mio. dollar

US-PEOPLE-SOCCER-FOOTBALL-HENRY
Det koster nemlig nu fire gange prisen på et gennemsnitligt familiehus i USA, at eje en parkeringsplads i et nyetableret luksusparkeringshus i New Yorks fashionable Soho-kvarter. Foto:

I verdens største byer som New York har parkeringspriser nået det højeste niveau nogensinde.

Det kan være dyrt at parkere i storbyen.

I verdens største byer som New York har parkeringspriser nået det højeste niveau nogensinde, og det får nu forretningsudviklere til at udvikle koncepter, hvor private kan købe en luksusparkeringsplads i ombyggede stuelejligheder. For en enkelt plads kan prisen løbe op i 1 mio. dollar.

Det skriver Wall Street Journal.

Fly blade_foto

Det koster nemlig nu fire gange prisen på et gennemsnitligt familiehus i USA, at eje en parkeringsplads i et nyetableret luksusparkeringshus i New Yorks fashionable Soho-kvarter. Ideen bag etableringen af de ekstremt dyre parkeringspladser er, at de skal sælges i forbindelse med salgene af de ligeledes dyre penthouselejligheder øverst i bygningen.

Trenden generelt i USA, specielt i mere bilafhængige byer som Miami, er en stor efterspørgsel på parkeringsplads i forbindelse med boligkøb. I luksusbebyggelser er en særlig parkeringsplads således blevet ligeså vigtigt som eksempelvis et godt fitnesscenter. Nye bebyggelser eksperimenterer blandt andet med bilelevatorer, hvor bilen er parkeret bag en glasvæg i lejlighederne, så ejerne ikke altså ikke behøver at skulle ned i kælderen for at nyde synet af deres bil.

Søren Damgaard

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen