Berlingske Business

Nu svarer Facebook igen på Donald Trumps kritik

US-TOP-POLLING-GOP-CANDIDATES-PARTICIPATE-IN-FIRST-REPUBLICAN-PR
Foto:

Facebook svarer tilbage på den amerikanske præsident Donald Trumps kritik af det sociale medie for at være »anti-Trump«

Facebook svarer tilbage på den amerikanske præsident Donald Trumps kritik af det sociale medie for at være »anti-Trump« og insisterer på, at mediet arbejder for demokrati og for sandhed. Facebook vil gennem sin rolle i det tyske valg bevise, at det går ind for demokratiet.

Det skriver The New York Times.

Donald Trump gik onsdag på Twitter og kritiserede blandt andet Facebook for at være »anti-Trump«.

Facebook er blevet anklaget for både partiskhed fra begge politiske fløje i USA og for at sprede falske nyheder, der har haft indflydelse på udfaldet af det amerikanske præsidentvalg sidste år. Yderligere har Facebook anerkendt, at det sociale medie er blevet brugt af russerne til at sprede splittende politiske budskaber under præsidentkampagnen.

Derfor lægger kritikken fra Trump endnu mere pres på det sociale medie og har givet Facebook noget at bevise. Det skriver The New York Times.

USA-TAX/TRUMP

I sidste uge henvendte Mark Zuckerberg, stifter af Facebook, sig til sit netværk, der består af mere end 2 mia. mennesker, om Facebooks rolle i demokratier, hvor han også nævnte, hvad det sociale medie gjorde for at forberede sig på det tyske valg

Facebook har, ifølge The New York Times, taget omkring et dusin vigtige trin før det tyske valg for at kæmpe mod spredningen af falske nyheder på sin platform. Det har blandt andet slettet flere titusinde konti, som det sociale medie mistænkte for at være falske.

»Disse trin eliminerede ikke fuldstændigt falske nyheder under dette valg, Men de gjorde det sværere at sprede dem og var med til at mindske deres synlighed i brugernes nyhedsfeeds. Vi har lært meget, og vi vil fortsætte med at bruge det, vi har lært i andre fremtidige valg,« sagde Facebooks underdirektør for offentlig politik i Europa, Richard Allan, i en virksomhedsblog. Det skriver The New York Times.

Et af de andre trin, som Facebook tog i forbindelse med det tyske valg, var at installere programmer, der viser nyhedsartikler, der fremstiller forskellige synspunkter på nøgleproblemstillinger.

pix-Facebook

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen