Berlingske Business

Nintendos salg dykker grundet mangel på hit-spil

epaselect JAPAN FINANCE NINTENDO
Nintendos nettoindtjeningen faldt til 29,1 mia. yen i de sidste tre måneder af 2015, fremgår det af spilproducentens forskudte regnskab tredje kvartal. Foto:

Indtjeningen hos Nintendo er faldet med 36 pct. i tredje kvartal som følge af, at den japanske spilproducent ikke har formået at komme med spiltitler, der kunne løfte salget i julesalget.

Det skriver Bloomberg News.

Nintendos nettoindtjeningen faldt til 29,1 mia. yen i de sidste tre måneder af 2015, fremgår det af spilproducentens forskudte regnskab tredje kvartal. Til sammenligning havde analytikere adspurgt af Bloomberg godt nok ventet et resultat på 23 mia. yen, men der var stadig tale om et fald på 36 pct. sammenlignet med tilsvarende periode året før.

pix-Super Mario

- Der var simpelthen ikke nogen storsælgere til Wii U og 3DS ved udgangen til årets shoppingsæson, siger Tomoaki Kawasaki, der er analytiker i Iwai Cosmo Securities, til Bloomberg News med henvisning til to af Nintendos konsoller.

Nintendo står over for at ryste posen ved at udgive sit første spil - kaldet Miitomo - til smartphones.

pix-Super Mario

- Der vil komme meget opmærksomhed på Miitomo i marts, og hvad spillet vil sige om selskabets strategi. Nintendo har stærkt brug for en ny vækstmotor, vurderer Tomoaki Kawasaki.

Nintendo-aktien falder tirsdag med 0,8 pct. til 17.175 yen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen