Berlingske Business

Netflix gør grin med Apple-satsning

Apple
Apple regner med, at selskabets smartur bliver det næste store hit i teknologivirksomhedens portefølje. Foto:

Bevæbnet med humor går streamingtjenesten Netflix kærligt i kødet på Apple-kunder, der bare må have et af IT-kæmpens mange produkter på sig hele døgnet rundt. Netflix gør sig særligt lystig over Apples satsning på smarture i ny kampagnevideo.

Mens startskuddet til salget af Apples længe ventede smartur nærmer sig, har streamingtjenesten Netflix lanceret en kampagne, der stiller den store Apple-satsning i et noget komisk lys. Netflix foregiver i en kampagnevideo at have lanceret et produkt ved navn The Netflix Watch, der ikke er til at løsrive sig fra.

Dybest set er satsningen fra Netlix blot en parodi på Apples kommende storsatsning. I Netflix-udgaven er det blot en smartphone, der er blevet fastgjort til brugernes håndled.

Se Netflix' kampagnevideo her:

Flere amerikanske og britiske medier har haft Apples smartur til test og under kærlig behandling. Anmeldernes af Apples kommende ur-satsning er faldet blandet ud, men der er dog en grundlæggende enighed om, at Apple har lavet det bedste såkaldte smartur hidtil. Dog hæfter anmelderkorpset sig også ved, at uret er behæftet med en række børnesygdomme. Et gennemgående kritikpunkt er også, at batteritiden er for dårlig. Apple lover, at uret kan holde batteri i 18 timer.

Apples smartur virker udelukkende sammen med en iPhone - og kun fra iPhone 5 og fremefter. Det skal give iPhone-ejere endnu et argument for at blive i Apple-lejren og ikke skifte til konkurrerende mærker, når de skal finde en ny telefon.

Analysefirmaet ABI Research anslår, at Apple i løbet af 2015 vil sælge 11,8 millioner ure og dermed sætte sig på en solid del af det nye marked.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen