Berlingske Business

Mexico låser oliepris fast på 42 dollar i hedge

MEXICO-PEMEX/
Den såkaldte hedge på 42 dollar per tønde er indført for at beskytte landets olieindtægter og derved de offentlige finanser, der er svækket af en dårligt kørende økonomi. Arkivfoto. Foto:

Mexico har brugt mere end 1 mia. dollar på at låse prisen på sin olieeksport fast for næste år.

Den såkaldte hedge på 42 dollar per tønde er indført for at beskytte landets olieindtægter og derved de offentlige finanser, der er svækket af en dårligt kørende økonomi.

Det skriver Financial Times.

I garderingen, som er foretaget på Wall Street i New York, har den mexicanske regering købt put-optioner til 38 dollar per tønde og dækker, hvis det bliver nødvendigt, de sidste fire dollar selv gennem en stabilitetsfond.

Den næste olie - 2
LÆS MERE : Den næste olie

Programmet er en af de største handler med derivater på olie, der er set for en regering, og den dækker 250 mio. tønder råolie. Mexicos brug af en årlig sikring af olieprisen var landet blandt de første til at indføre, og næste år er det tolvte gang, at taktikken bliver brugt.

Tidligere var programmerne yderst hemmelige, men denne gang var den mexicanske finansminister Luis Vedegaray selv ude med beretningen og sagde, at programmet giver sikkerhed for, at de offentlige finanser er beskyttet mod den nuværende usikre internationale situation.

Olieindtægter fyldte tidligere helt op til en tredjedel af Mexicos nationalbudget, men succesfulde tiltag, der skulle gøre landet mindre olieafhængig, har gjort, at olie nu kun står for omkring en femtedel af nationalindtægterne.

FILE USA OIL PRICES

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen