Berlingske Business

Marokko truer med svensk boykot

MOROCCO SWEDEN IKEA
I mandags besluttede de marokkanske myndigheder at standse Ikeas første butik i Casablanca, Morokko. Foto:

Marokko overvejer en boykot af svenske virksomheder som følge af svenskernes linje i forhold til konflikten i Vestsahara.

Regeringen i Rabat er af den opfattelse, at Sverige har kæmpet for en boykot af varer fra Vestsahara, som Marokko siden 1975 har kontrolleret størstedelen af.

Det skriver Dagens Industri.

- Vi er på vej mod en boykot af svenske virksomheder i henhold til princippet om gensidighed efter lignende kampagner for at boykotte marokkanske virksomheder, lød det i en erklæring efter torsdagens regeringsmøde i Marokko.

19BUSproduktion.jpg

I mandags besluttede de marokkanske myndigheder at standse Ikeas første butik. Den officielle forklaring var, at der manglede en tilladelse. Men en nyhedsside, som er tæt på den marokkanske kongefamilie, skriver, at det skyldes Sveriges rolle i konflikten om Vestsahara.

Det svenske udenrigsministerium mener imidlertid ikke, at det er tilfældet og oplyser, at Sveriges politik omkring konflikten i Vestsahara er til intern revision.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen