Berlingske Business
17:03Carlsberg stiger mest i stigende C20

Mark Zuckerberg går offline: Vil møde flere mennesker ansigt til ansigt

USA FACEBOOK AQUILA TEST FLIGHT
Facebooks topchef Mark Zuckerberg Foto:

Kongen af de sociale medier, Facebooks Mark Zuckerberg, vil møde flere mennesker ansigt-til-ansigt i 2017. Amerikanske medier spekulerer i, om det er starten på en politisk karriere for Zuckerberg.

Traditionen tro har Facebooks stifter, Mark Zuckerberg, sat sig et mål for det nye år. Sidste år var det at løbe 365 miles, svarende til 587 kilometer, og året inden skulle han læse 25 bøger.  Men efter de fysiske og intellektuelle udfordring, er det i 2017 Zuckerbergs sociale sider, der skal sættes på en prøve.

Manden, der er mere synonym med sociale medier end nogen anden, har således besluttet sig for, at han ved udgangen af 2017 skal have besøgt og snakket med mennesker i samtlige af USA's 50 stater. For at kunne indfri det nytårsforsæt, mangler Zuckerberg at sætte flueben ud for cirka 30 stater. Det oplyser milliardæren i et opslag på Facebook.

pix-Facebook og WhatsApp

»Efter et turbulent år er mit håb for denne udfordring, at komme ud og snakke med flere mennesker om hvordan de lever, arbejder og tænker om fremtiden,« skriver Zuckerberg i opsalget, der har affødt nærved 200.000 reaktioner.

»Det lader til, at vi er ved et vendepunkt i historien. I årtier har teknologi og globalisering gjort os mere produktive og forbudne. Det har skabt mange fordele, men for mange mennesker har det også gjort livet mere udfordrende. Det har medvirket til en større følelse af splittelse end jeg nogensinde har følt i min levetid,« skriver Mark Zuckerberg videre, inden han fortsætter:

»Mit arbejde handler om at forbinde verden og give alle en stemme. Jeg ønsker personligt at høre flere af de stemmer i år.«

web summit

Udmeldingen har allerede fået flere amerikanske medier til at spekulere i, om Zuckerberg er ved at støbe de første kugler til en politisk karriere. Udfordringen kommer desuden på bagkant af en amerikansk valgkamp, hvor Facebook og andre social medier spillede en stor rolle.

Her blev der nemlig flittigt delt falske nyhedshistorier, som Facebook senere har sagt, at de vil gøre mere for at bekæmpe, ligesom firmaets algoritmer har fået kritik for at skabe såkaldte ”ekkokamre” eller ”filter bobler”, hvor folk kun ser holdninger og opslag, der minder om deres allerede eksisterende politiske overbevisning.

FACEBOOK-AI/VIDEO

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen