Berlingske Business

Maersk Line og Novo har kig på Sri Lanka

SRI LANKA WEATHER
Danske multinationale selskaber, herunder Maersk Line og Novo Nordisk, skeler til Sri Lanka, når det drejer sig om at finde steder, hvor de skal investere. Foto:

Danske multinationale selskaber, herunder Maersk Line og Novo Nordisk, skeler til Sri Lanka, når det drejer sig om at finde steder, hvor de skal investere.

Det siger den danske ambassadør i landet, Peter Taksøe-Jensen, ifølge Lanka Business.

- Jeg er glad for at sige, at Maersk Line har planer om at komme ind i Sri Lanka og ønsker at investere i nye containerfaciliteter samt deltage i havneudvidelsen i Colombo, har Peter Taksøe-Jensen sagt ifølge avisen.

FILE CHINA ECONOMY MOLLER-MAERSK

Den danske ambassadør mødtes tirsdag med Sri Lankas handelsminister, Rishad Bathiudeen, i Colombo. Og ud over Maersk Line pegede han også på Novo Nordisk som en mulig investor i landet.

- Novo Nordisk, som er verdens førende inden for insulinproduktion, er også meget interesseret i at etablere et datterselskab her, sagde ambassadøren.

novo

Ifølge Peter Taksøe-Jensen har to andre danske selskaber indenfor greentech og vandforsyning også kig på Sri Lanka.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen