Berlingske Business

Maersk brød flere regler ved dødsulykke

Pix-Drilling
Maersk Drilling Foto:

Maersk Drilling overholdt ikke reglerne på flere områder i forbindelse med en dødsulykke, der skete på Maersk Drillings borerig Maersk Interceptor i december sidste år.

Det norske Petroleumstilsynet har arbejdet på en rapport omkring ulykken, og er nu kommet frem til, at der i forbindelse med løft og installation af en råvandspumpe blev brudt syv regler.

Det skriver det norske Petroleumstilsynet i en meddelelse.

Den direkte årsag var, at udstyret, der skulle løfte pumpen, blev overbelastet.

De bagvedliggende årsager til hændelsen var mere komplekse og kan relateres til svagheder ved design, manglende løbende forbedringer, oplæring og planlægningen samt arbejdspraksis, oplyser Petroleumstilsynet.

Maersk Drilling har i en meddelelse erklæret sig enig i rapporten.

- Vi har givet fuldt samarbejde til rapporten og er forpligtet til at gøre alt for at forhindre en lignende tragedie, siger Angela Durkin, der er driftsdirektør i Maersk Drilling.

Maersk Drilling oplyser, at selskabet har fundet forbedringsmuligheder inden for tekniske, operationelle og organisatoriske enheder, som er ved at blive implementeret.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen