Berlingske Business

Lockheed Martin køber Sikorsky

POLAND DEFENCE
EPA/MARCIN BIELECKI POLAND OUT Foto:

Sikkerhedsselskabet Lockheed Martin, hvis produkter spænder fra rum- og astronautudstyr til telekommunikation, køber helikopterproducenten Sikorsky for 9 mia. dollar af United Technologies.

Samtidig løftes sløret for resultaterne i andet kvartal, der ellers først skulle offentliggøres tirsdag.

Lockheed Martin omsatte for 11,6 mia. dollar i andet kvartal mod ventet 11,0 mia. dollar blandt analytikerne ifølge estimater fra Bloomberg News. Det blev konverteret til en indtjening per aktie på 2,94 dollar mod ventet 2,67 dollar.

16BUSterma.MH60.jpg

Mest opmærksomhed løber købet af Sikorsky dog umiddelbart med. Transaktionen, der ifølge Bloomberg News kan ende med en reduceret pris på 7,1 mia. dollar på grund af visse skattefordele, medfører nemlig også en strategisk gennemgang af et par divisioner, der skal optimeres sammen med implementeringen af Sikorsky.

Sikorsky har været på United Technologies' hænder siden 1929.

Lockheed Martin-aktien stiger med 0,4 pct. til 201,95 dollar i formarkedet, mens United Technologies, der sælger Sikorsky, stiger med 1,1 pct. til 112 dollar.

16BUSJens-Maaloee#2.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen