Berlingske Business

Kinas middelklasse er nu den største i verden

FILE CHINA HEALTH SMOKING
Den kinesiske middelklasse vil i år runde 109 mio. voksne mennesker og overhaler dermed for første gang USA, hvis middelklasse består af 92 mio. mennesker. Foto:

Hidtil har USA haft den største middelklasse i verden, men med de seneste årtiers vækst i udviklingslandende har Kina nu overhalet USA.

Det viser en ny analyse foretaget af Credit Suisse, skriver The Telegraph.

Den kinesiske middelklasse vil i år runde 109 mio. voksne mennesker og overhaler dermed for første gang USA, hvis middelklasse består af 92 mio. mennesker.

- Som følge vil vi se et ændret forbrugsmønster såvel som sociale forandringer, idet middelklassen historisk set har spillet en væsentlig rolle i opbygningen af rigdom og stabilitet, siger topchef i Credit Suisse, Tidjane Thiam, ifølge The Telegraph og påpeger, at middelklassen er stærkt voksende i hele Asien.

Den kinesiske befolkning udgør omkring en femtedel af hele verdens befolkning, mens landet ejer omkring 10 pct. af den globale rigdom.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen