Berlingske Business

Kina vil smide knap 7.000 mia. kr. efter infrastruktur

CHINA-FINANCE-ECONOMY-RAIL
Kina har nu lanceret en ny stor infrastrukturplan til en værdi af svimlende 1100 mia. dollar - svarende til 6869,6 mia.kr. Foto:

Den kinesiske regering frygter for lav vækst og investerer nu i 300 infrastrukturprojekter for at sætte fut under væksten.

Selv om kinesisk økonomi stadig brager derudaf, er det ikke i samme gear og omfang som hidtil, idet premierminister Li Keqiangs regering
frygter, at væksten snart daler under 7 pct..

For at undgå dette har Kina nu lanceret en ny stor infrastrukturplan til en værdi af svimlende 1100 mia. dollar - svarende til 6869,6 mia.
kr.

CHINA-CHRISTMAS/


Det skriver Bloomberg News, der citerer anonyme kilder, da projektet endnu ikke er blevet bekræftet officielt.

- Med dette forsøger Kina at stabilisere væksten, og nyheden vil give markedets selvtillid et nøk op. Investeringer i infrastruktur vil
fortsat være en stor drivkraft for Kinas økonomiske vækst, siger Julia Wang, økonom i HSBC Holdings, til Bloomberg News.

USA-POLITICS/


Den store investering omfatter 300 infrastrukturprojekter.

CHINA-ECONOMY-INFLATION

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen