Berlingske Business

Kina: BNP-vækst lever op til forventningerne

CHINA-CONGRESS/
Kinas BNP voksede 6,8 pct. i tredje kvartal. Det viser en opgørelse fra de kinesiske myndigheder torsdag morgen dansk tid. Foto:

Kinas BNP voksede 6,8 pct. i tredje kvartal. Det viser en opgørelse fra de kinesiske myndigheder torsdag morgen dansk tid.

Udviklingen var præcis som ventet blandt analytikere adspurgt af Bloomberg News, mens væksten er aftaget marginalt fra andet kvartal, hvor BNP-væksten lå på 6,9 pct.

I tillæg til BNP-væksten viste tal for industriproduktionen en vækst på 6,6 pct. på årsbasis i september, hvilket var højere end analytikernes prognose på 6,5 pct.

18BUSBagside-Xu-Jiayin-1554.jpg

Detailsalget overraskede ligeledes positivt med en vækst på 10,3 pct. på årsbasis, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet en stigning på 10,2 pct.

»Vækstresultatet i år bør give præsident Xi Jinping en mulighed for at presse på for reformer. Et sæt gode tal afspejler en række ændringer, især kreditvækst,« siger Raymond Yeung, cheføkonom for Kina hos Australia & New Zealand Banking Group, til Bloomberg News.

/ritzau/FINANS

18BUSCHINA-CONGRESS-110002.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen