Berlingske Business

JPMorgan har bedre bundlinje end ventet

Den amerikanske storbank JPMorgan Chase kom ud af fjerde kvartal 2012 med indtægter på niveau med det ventede samt en pæn indtjening.

JPMorgan hentede samlede indtægter på 24,4 mia. dollar i kvartalet mod ventet 24,3 mia. dollar blandt analytikerne ifølge Bloomberg.

På bundlinjen kastede det et justeret resultat per aktie på 1,39 dollar (eksklusive ekstraordinære poster) af sig mod ventet 1,22 dollar blandt analytikerne ifølge Bloomberg News. Overført til penge gav det et nettoresultat på 5,7 mia. dollar i fjerde kvartal mod ventet 4,95 mia. dollar og 53 pct. bedre end i samme periode et år tidligere.

Bundlinjen var særligt hjulpet op af et rekordlavt renteniveau, der har hævet udlånsvolumen massivt.

- Selskabets resultater reflekterer en stærk underliggende præstation på tværs af alle forretningsområder i fjerde kvartal og hele regnskabsåret - med en solid vækst i udlån og indlån, siger Jamie Dimon, administrerende direktør i JPMorgan Chase, i regnskabet ifølge Bloomberg News.

Selvsamme Dimon får samtidig skåret i sin løn efter investeringsskandalen sidste år, der kostede banken et tab på mere end 6,2 mia. dollar i de første ni måneder, meddeler JPMorgan i regnskabet.

- Hr. Dimon bærer det overordnede ansvar for fejltagelserne, der førte til tabene i CIO (chief investment office, red.), og han har accepteret ansvaret for disse fejltagelser, skriver JPMorgan på sin hjemmeside ifølge Bloomberg.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen