Berlingske Business

Jordskælv forsinker Sonys forventninger

JAPAN-QUAKE/
Arkivfoto. (JAPAN - Tags: DISASTER SOCIETY) Foto:

Den japanske elektronikgigant Sony tabte penge i fjerde kvartal af det skæve regnskabsår 2015/16, men samtidig kunne selskabet dog for første gang i tre år rapportere om overskud på helårsbasis.

Selskabet vil ikke komme med samlede forventninger for helåret 2016/17, før det har vurderet skaderne på sin primære fabrik for kamerasensorer, skriver Bloomberg News. Fabrikken har ligget stille siden jordskælvet i Kyushu tidligere på måneden. En del af den forventes dog genåbnet i slutningen af maj.

Nettounderskuddet for fjerde kvartal var på 88,3 mia. yen svarende til 812 mio. dollar.

SONY-PLAYSTATION/VIRTUAL

En lavere efterspørgsel på smartphones var blandt de tabsgivende faktorer - til gengæld ser det godt ud for spildivisionen. Divisionen, der med spilkonsollen Playstation er førende over Microsofts Xbox og Nintendos Wii, havde et overskud på 5,1 mia. yen og vil i løbet af året lancere et virtual reality-headset.

Før regnskabstallene blev kendt, faldt Sony-aktien ved børslukketid i Tokyo med 2,1 pct.

pix-VR-briller

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen