Berlingske Business

Japansk eksport er faldet gennem et helt år

Billede
Det efterlader et japansk handelsoverskud i sæsonkorrigerede tal på 349 mia. yen, hvor økonomerne havde estimeret et overskud på 211 mia. yen. Foto:

Den japanske eksport faldt for 12. måned i træk i september, men som plaster på såret var faldet markant mindre end ventet, og også lavere end i den foregående måned.

Det fremgår af data fra det japanske finansministerium mandag morgen.

Eksporten faldt 6,9 pct. på årsbasis i september fra et fald på 9,6 pct. i august.

Økonomerne havde ifølge Bloomberg News ventet et fald i september på 10,8 pct.

Importen droppede samtidig 16,3 pct. mod et fald på 17,3 pct. i august og et ventet fald på 17,0 pct. i september.

JAPAN-BONDS/RECORD

Det efterlader et japansk handelsoverskud i sæsonkorrigerede tal på 349 mia. yen, hvor økonomerne havde estimeret et overskud på 211 mia. yen.

Ses der på de ikke-sæsonjusterede tal, var der et overskud på 498 mia. yen mod et ventet overskud på 366 mia. yen.

Måneden før var der et reelt underskud på 19 mia. yen, mens den sæsonjusterede handelsbalance løb op i et overskud på 408 mia. yen.

JAPAN-BANKS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen