Berlingske Business

Intel-chef tvunget til at sige op - har haft et forhold til en ansat

US-LIFESTYLE-IT-CES
Foto:

Intels topchef gennem de sidste fem år, Brian Krzanich, har torsdag sagt sin stilling op.

Årsagen er, at den administrerende direktør har haft et forhold til en ansat hos Intel. Den slags er forbudt hos Intel, hvis man besidder en ledelsesstilling.

- På grund af forventningen om, at alle ansatte respekterer Intels værdier og følger adfærdsreglerne, har bestyrelsen taget imod Hr. Krzanichs opsigelse, skriver Intel i en meddelelse.

Finansdirektør Robert Swan er midlertidigt forfremmet til fungerende administrerende direktør.

58-årige Brian Krzanich har arbejdet for Intel siden 1982 og blev i 2013 forfremmet til topchef efter en kort periode som driftsdirektør.

Intel-aktien ligger til en stigning på 2,2 pct. i formarkedet torsdag oven på meddelelsen.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen