Berlingske Business

IMF skærer vækstforventninger

pix-capitol
Foto:

Den internationale valutafond, IMF, ser mere dystert på verdensøkonomien og skærer derfor en luns af forventningerne i indeværende år - det gælder også USA.

Den internationale valutafond, IMF, har sænket sine forventninger til væksten i den globale økonomi i 2013. Det skriver Bloomberg News.

»Negative risici mod den globale vækst dominerer fortsat. Risikoen for en længerevarende nedtur i nye markeder stiger, specielt grundet risikoen for lavere vækst, mindre kredit og mulige hårdere vilkår på kreditmarkederne, hvis den amerikanske centralbanks tilbagetrækning af sin stimulus fører til en vending i kapitalstrømmene,« skriver IMF ifølge Bloomberg News.

Globalt venter IMF nu en vækst på 3,1 pct. i 2013 mod 3,3 pct. i sit seneste estimat fra april. For 2014 venter fonden nu en vækst på 3,8 pct. mod tidligere 4,0 pct.

For USA venter IMF nu en vækst på 1,7 pct. mod tidligere 1,9 pct. i 2013, mens den forventede vækst i 2014 nu ligger på 2,7 pct. mod tidligere 3,0 pct.

I Kina estimeres nu en økonomisk vækst på 7,8 pct. i 2013 og 7,7 pct. i 2014.

Samtidig er udsigterne for Eurozonen blevet værre. IMF tror nu på et fald i økonomien på 0,6 pct. i 2013 mod en tidligere forventning om et dyk på 0,3 pct. I 2014 ser IMF en tilbagevenden til vækst og estimerer en vækst på 0,9 pct. for Eurozonen. Det er dog en nedjustering fra det tidligere estimat på 1,1 pct.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen