Berlingske Business

Homer Simpson forudså gigantopkøb for 19 år siden

INDONESIA-ECONOMY-WALL-PAINT
AFP PHOTO/Jewel SAMAD Foto:

Disneys opkøb af konkurrenten kom måske nok som en overraskelse for mange, men ikke for fans af serien ”The Simpsons.”

Torsdag eftermiddag blev det kendt, at mediegiganten Disney fandt 329 milliarder kroner frem for at købe store dele af konkurrenten og TV-aktøren 21st Century Fox.

Det er ikke første gang og formentlig heller ikke sidste, men »The Simpsons« har altså forudset fremtiden. Igen, skriver USA Today.

I en episode af serien fra 1998 fremlagde seriens hovedperson, Homer Simpson, en ide for det, der dengang hed 20th Century Fox.

På et skilt udenfor selskabets hovedkvarter stod der at læse: »20th Century Fox – en division af Walt Disney Co,« skriver avisen.

Og så henviser den i øvrigt til et tweet fra begyndelsen af november, da rygterne om et opkøb først begyndte at rumle:

I 2000 forudså Simpsons i øvrigt også, at Donald Trump ville blive præsident.

Efter valget skrev skaberne af serien, at de havde skrevet Trump ind i serien, fordi det var »den mindst realistiske udvikling.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen