Berlingske Business

Her er virksomhedsledere Europas mest optimistiske

FRANCE-SHOOTING/
En netop offentliggjort undersøgelse blandt mere end 1000 virksomhedsledere, kortlæggere kontinentets mest optimistiske. Foto:

En netop offentliggjort undersøgelse blandt mere end 1000 virksomhedsledere, kortlæggere kontinentets mest optimistiske.

De britiske erhvervsledere er de mest optimistiske i Europa hvad angår vækst og udvidelser.

Det viser Pwc's årlige undersøgelse af virksomhedsledere ifølge The Telegraph.

Revisions- og konsulentvirksomheden Pwcs netop offentliggjorte undersøgelse blandt mere end 1000 virksomhedsledere konkluderer, at tre ud af fem af de britiske virksomhedsledere er optimistiske omkring vækstpotentiale, hvilket er den højeste andel af ledere i de Europæiske lande.

De positive udsigter styrker opfattelsen af Storbritannien som værende stærkere på vej ud af krisen sammenlignet med resten af Europa. Desuden rangerer Storbritannien for tiden i top tre som værende et attraktivt marked for udenlandske firmaer, lige efter USA som nummer et og Kina som nummer to.

Dog står Storbritannien over for seriøse udfordringer i forhold til mangel på faglært arbejdskraft i følge undersøgelsen. To tredjedele af landets virksomhedsledere appellerer til regeringen om at prioritere udvikling af arbejdskraft, da det i stigende grad har været nødvendigt at ansætte mere kvalificerede udlændinge.

- Vores undersøgelse understreger igen det presserende behov for at få regeringen, virksomheder og uddannelsessektoren til at arbejde sammen for at sikre Storbritanniens fremtidige fremgang, udtaler Ian Powell, der er formand i Pwc, til The Telegraph.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen