Berlingske Business

Her er landet med den laveste rating

Argentina
Foto:

Mens Danmark håber at kunne beholde sin elite-rating, døjer et enkelt land med en kreditvurdering, der er hele 16 karakterer dårligere.

Nedgraderingen af Hollands kreditværdighed til AA+ trækker overskrifter i Europa, men i Argentina ville man tage imod en kreditkarakter af den kaliber med kyshånd.

Landet døjer med en rating, der hedder CCC+, og det gør det til det dårligst ratede, af de lande, som Standard & Poor's tildeler karakterer. Faktisk er Argentina det eneste land, som ikke kan hive en rating i B-klassen hjem.

Argentina var i slutningen af 1980'erne igennem en alvorlig økonomisk krise med faldende produktion og hyperinflation. Regeringen havde held med at vende udviklingen gennem et omfattende reformprogram, men landets rating tilhører fortsat den klasse som betegnes som 'junk'.

I den kategori hører alle lande, der er ratet dårligere end BBB-, og det er ikke så få. Lande som Burkina Faso, Hviderusland, og Belize er set gennem S&P's briller investeringer i junk-klassen.

Se en liste over verdens dårligst ratede lande i faktaboksen til venstre.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen