Berlingske Business

Hammeren er faldet i Japan: To meloner solgt på auktion for 190.000 kroner

JAPAN
For en sum på næsten 190.000 kroner skiftede to japanske meloner i weekenden hænder på en frugtauktion. Foto:

Hvis du er blevet træt af dit job, burde du måske overveje at slå dig ned som melondyrker i Japan. I weekenden blev to meloner af luksussorten Yubari solgt for næsten 190.000 kroner på en auktion.

Der var smæk på hammeren i weekenden, da to luksusmeloner blev solgt på en auktion i det nordlige Japan. De to meloner er af luksussorten Yubari, som er en form for melonernes svar på en Cadillac i Japan.

For et beløb på ikke mindre 3,2 millioner yen eller lige knap 190.000 kroner. Fortune skriver, at den glade køber var en direktør for et japansk selskab, som målrettet gik efter at sætte en ny prisrekord på den japanske luksusmelon for at fejre sin virksomheds 30 års jubilæum.

Den tidligere rekord på to Yubari-meloner lød på godt 175.000 kroner.

Den japanske Yubari-melon er i størrelse nogenlunde sammenlignelig med en Cataloupe-melon. Yubari-melonen er blevet meget populær i Japan og gives ofte som gave for at takke venner eller arbejdskollegaer. Det er blevet en form for statussymbol i Japan at kunne forære den dyre melon væk.

Derfor trækker sæsonbestemte auktioner på luksusfrugter mange bydere til, som gerne smider større beløb på bordet for at bevare deres sociale status.

Mens de særlige japanske frugtauktioner primært tiltrækker et publikum med styr på pengepungen, kan helt ordinære frugtkøb også blive en halvdyr fornøjelse for den almindelige japaner.

Sammenlignet med andre lande er priserne på frugt generelt meget høje i Japan, hvor et helt almindeligt æble i et supermarked kan løbe op i over 20 kroner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen