Berlingske Business

Græsk aftale giver rejseselskaber smil på læben

ferie grækenland
Foto:

Star Tour og Bravo Tours håber og tror, at mandagens aftale mellem Grækenland og eurogruppen giver danske turister ro i sindet.

Det er ikke kun Europas ledere, der kunne ånde lettet op efter mandagens aftale mellem Grækenland og eurogruppen.

Hos rejseselskaberne Star Tour og Bravo Tours drog man ligeledes lettelsens suk, da Tsipras, Merkel, Hollande og de øvrige regeringsledere i eurogruppen kunne give hinanden håndslag på en aftale, der i første omgang forhindrer græsk bankerot.

EUROZONE-GREECE/

»Aftalen betyder formentlig, at alle de danske rejsende nu ikke længere skal læse så mange spekulationer om, hvorvidt deres ferie bliver berørt. Grækerne har jo spillet højt spil med blandt andet turismen som indsats, men i dag kan vi vist ånde lettet op,« siger Nikolai Johnsen, pressechef for Star Tour, i en skriftlig kommentar.

Selskabet forventer, at i alt 265.000 danskere sætter fødderne på græsk jord i løbet af 2015. Heraf rejser 70.000 med Star Tour.

Nikolai Johnsen håber, at mandagens aftale følges op af en langsigtet løsning.

GREECE-EU-POLITICS-DEBT

»Nu skal vi have noget ro på, så vores gæster kan nøjes med at få spænding ved at læse en knaldroman på solstolen. Derfor håber jeg, at der kommer en endelig løsning, hvor grækerne får styr på økonomien på både kort og lang sigt,« siger han.

Peder Hornshøj, administrerende direktør hos Bravo Tours, fortæller, at de seneste ugers uro om Grækenland ikke har haft de store konsekvenser for selskabets turister.

pix-Bitcoin

»Livet omkring vores turister har fungeret helt som det plejer. Jeg tror, at når der falder helt ro på, så får Grækenland et endnu større boost. Vi har set en stigning i efterspørgslen på rejser til Grækenland de seneste par år, og jeg tror, at folk her efter aftalen siger »lad os så komme af sted«,« siger han.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen