Berlingske Business

Grækenland får tilført flere milliarder fra krisefond

GREECE-STOCKS-VOTE-CLOSE-FILES
Foto:

Grækenland får tilført knap 15 mia. kr. fra eurolandenes krisefond, ESM. Det er resultatet af et møde i eurogruppen mandag aften, fremgår det af en meddelelse oven på mødet.

Pengene falder, fordi de græske myndigheder har levet op til en række krav, der blandt andet tæller en reform af banksektoren i det kriseramte sydeuropæiske land.

Det er desuden blevet besluttet, at der nu også kan blive stillet omkring 75 mia. kr. til rådighed med henblik på at polstre de græske banker. Disse penge vil blive frigivet af den græske pendant til Finansiel Stabilitet fra sag til sag.

EUROZONE-GREECE/BANKS

I forbindelse med mødet opfordrer eurogruppen den græske regering til at intensivere samarbejdet med kreditorerne i form af EU-Kommissionen, Den Europæiske Centralbank og IMF - også kendt som trojkaen. Det skal sikre udbetaling af yderligere 7,5 mia. kr. senere på året.

Mandagens betaling på cirka 15 mia. kr. er den første, siden at Grækenland i august fik tildelt en hjælpepakke på omkring 640 mia. kr., skriver Bloomberg News.

EUROZONE-GREECE/LENDERS

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen