Berlingske Business

Goldman Sachs åbner for masserne

FILE USA ECONOMY GOLDMAN SACHS
Foto:

Den amerikanske investeringsgigant Goldman Sachs har i 150 år kun været bank for de absolut rigeste, men nu vil de åbne online konti for så lidt som 1 dollar.

Det skriver Financial Times.

Årsagen til den nye fokus på den gennemsnitlige borger kommer fra øget pres på banken for at finde nye indtægtskilder, efter banken oplevede sit værste første kvartal i fire år med blandt andet en halvering af overskuddet, skriver avisen.

GOLDMAN SACHS-MBS/SETTLEMENT

Goldman Sachs har gennem deres online sektion fået 145.000 nye kunder, og udbyder en rente på 1,05 pct. - mange gange flere end banker som Citibank, JP Morgan og Bank of America.

Goldmans udvidelse ind på det større private bankmarked vil dog ikke være stort nok til erstatte tabte handelsindtægter, vurderer Jeffery Harte, analytiker hos investeringsbanken Sandler O'Neill, overfor Financial Times.

GOLDMAN SACHS-MBS/SETTLEMENT

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen