Berlingske Business

Fusion skaber verdens største flyselskab

US-AMERICAN_Business
Fusionen mellem American Airlines og US Airways skaber verdens største flyselskab med omkring 6.700 flyvninger om dagen. Foto:

Mandag blev verdens største flyselskab officielt en realitet med fusionen mellem American Airlines og US Airways.

Det nye selskab skal hedde American Airlines, og det kommer til at have et netværk af næsten 6700 daglige flyvninger til mere end 330 destinationer i mere end 50 lande. Det skriver The Guardian.

»Det er to komplekse organisationer, som skal smeltes sammen over tid. Det er den største udfordring overhovedet. Det bliver ikke nemt, men vi har folk med, der har gjort det før - begge flyselskaber har været igennem en fusion tidligere. Vi har konsulenter om bord, som har gjort det samme med andre luftfartselskaber, så vi tager ved lære af, hvad vi har set andre gøre, og hvad vi selv har oplevet,« siger Doug Parker, tidligere administrerende direktør hos US Airways og nu ansvarlig for det nye selskab, ifølge The Guardian til The Associated Press.

Det var også Doug Parker, der, omgivet af medarbejdere, igangsatte handlen med det fusionerede selskabs aktie, som, ifølge Financial Times steg med 2,7 pct. på den første handelsdag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen