Berlingske Business

Frozen får fortsat Disneys salg til at gløde

aaa
Foto:

Mere end et år efter, at Disney sendte filmen Frozen ud, tjener selskabet stadig stort på filmen gennem særligt merchandise.

Mere end et år efter, at Disney sendte filmen Frozen ud, tjener selskabet stadig stort på filmen gennem særligt merchandise. Det skriver The Wall Street Journal.

Med en langt stærkere leverandør-kæde end tidligere sælger selskabet ti gange så meget Frozen-merchandise som i samme periode sidste år. Samlet set har Disney oplevet en stigning på 10 pct. i salget af forbrugsvarer.

Styrken af Disneys licensaftaler om merchandise for Frozen og til dels Avengers har ikke bare sat skub på salgstallene, men sørget for øget indtjening, der samlet steg 7 pct. det seneste kvartal.

Selskabet forventer lignende resultater det kommende år, når den nyeste Star Wars film i ti år udkommer i december. Star Wars merchandise ventes allerede at være i butikkerne fra september.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen