Berlingske Business

Fransk kändis-økonom skal forske i England

pix-pikitty
Den franske økonom Thomas Piketty har opnået stor opmærksomhed for sin bog »Kapitalen i det 21. århundrede«. Det er ikke hverdag, at en bog om økonomi bliver en bestseller. Foto:

Den meget omtalte franske økonom Thomas Piketty har fået et deltidsjob som lektor inden for teorier om økonomisk ulighed på det engelske universitet London School of Economics.

Manden bag økonomi-bestselleren »Kapitalen i det 21. århundrede«, Thomas Piketty, skal fremover undervise på den ansete engelske læreanstalt London School of Economics. Ifølge Financial Times skal den feterede franske økonom både forske og undervise i økonomisk ulighed på universitetet - og det på et nyoprettet institut på feltet.

Thomas Piketty, der står bag det værk, som flere erhvervsmedier har kåret til sidste års bedste business-bog, arbejder til dagligt som professor i Paris - og det på hele to universiteter. De job beholder han dog. Derfor er der umiddelbart også blot afsat fire dage årligt til forelæsninger af kändis-økonomen.

03BUSpiketty#2.jpg

På London School of Economics er man begejstret for den franske fangst. Institutleder Mike Savage siger ifølge den britiske erhvervsavis, at ansættelsen udgør en »fantastisk« mulighed for instituttet for at etablere sig og sit navn.

»Øget ulighed er en af vores tids store udfordringer og en som det er bydende nødvendigt at vi adresserer. Vi har på LSE (London School of Economics, red.) en unik mulighed for at skabe et dynamisk og spændende center, som kan gøre en reel forskel, når det kommer til at forstå årsager og konsekvenser af ulighed,« siger Mike Savage ifølge Financial Times.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen