Berlingske Business

Ford slår forventningerne og opjusterer

AUTOS-FORD/
Fordelt på regioner tjente ford 2,33 mia. dollar før skat i Nordamerika og overgik dermed analytikernes forventning om et resultat på 2,27 mia. dollar en kende. Foto:

Ford overgik analytikernes forventning til både omsætning og resultat før skat i andet kvartal og opjusterer samtidig forventningerne til årets resultat før skat.

Omsætningen fra bilsalget endte på 36 mia. dollar i kvartalet og overgik dermed analytikernes forventninger om et salg på 35 mia. dollar. Ford realiserede samtidig et justeret resultat før skat på 45 cent pr. aktie og overgik dermed analytikernes forventninger om et resultat på 37 cent pr. aktie ganske markant.

Begge estimater er indsamlet af Bloomberg News.

I forbindelse med offentliggørelsen præciserer Ford forventningerne til helårsresultatet før skat i positiv retning. Selskabet venter nu et resultat på linje med eller bedre end resultatet på 8 mia. dollar før skat i 2012, hvor selskabet tidligere ventede et resultat før skat på linje med resultatet fra sidste år.

Fordelt på regioner tjente ford 2,33 mia. dollar før skat i Nordamerika og overgik dermed analytikernes forventning om et resultat på 2,27 mia. dollar en kende.

I Europa kan krisen til gengæld mærkes. Her tabte Ford således 348 mio. dollar, hvilket dog ikke var helt så slemt som ventet. Analytikerne havde ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News forventet et tab på 437 mio. dollar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen