Berlingske Business

Eurozonens arbejdsløshed faldt overraskende i oktober

GERMANY-GREECE-EU-REFERENDUM-FLAGS
Foto:

Arbejdsløsheden i euroområdet faldt overraskende i oktober, hvor lidt flere end hver tiende gik uden job. Det viser tal fra Eurostat, som er offentliggjort tirsdag.

Arbejdsløshedsprocenten er helt præcist opgjort til 10,7 pct., mens ledigheden i september lå på 10,8 pct. Økonomerne havde ifølge Bloomberg News ventet en uændret arbejdsløshed på 10,8 pct.

Hvis man ser på de enkelte lande i eurozonen, ser det bedst ud i Tyskland, hvor arbejdsløsheden lå på 4,5 pct. i oktober. Lige efter følger lande som Tjekkiet og Malta, hvor tallene lyder på 4,7 pct. og 5,1 pct.

ECB-EU-EUROZONE-GREECE-BANKING-FILES

Derimod ser det noget værre ud i Sydeuropa. I Grækenland, der er inde i et større økonomisk stormvejr, går næsten hver fjerde uden arbejde.

I Spanien, der også har været hårdt ramt de seneste år, lyder arbejdsløsheden på 21,6 pct., mens det tilsvarende tal i Kroatien er på 15,8 pct.

I Danmark, der ikke er en del af eurozonen, lød arbejdsløsheden i oktober på 6,0 pct.

EUROZONE-GREECE/LENDERS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen