Berlingske Business

EU går videre med gengældelse af amerikanske ståltariffer

USA TRUMP CELEBRATE AMERICA
EU bekræfter, at unionen planlægger at pålægge amerikanske produkter 2,8 mia. euro ekstra told som gengældelse for den amerikanske præsidents, Donald Trumps, straftold på europæisk stål og aluminium. Foto:

EU bekræfter, at unionen planlægger at pålægge amerikanske produkter 2,8 mia. euro ekstra told som gengældelse for den amerikanske præsidents, Donald Trumps, straftold på europæisk stål og aluminium.

Det skriver Financial Times.

Onsdag sagde EU-Kommissionen, at den har pålagt handelsembedsmænd at udforme en liste over produkter, heriblandt whisky og lystbåde, hvor den ekstra told skal påføres.

De ekstra toldafgifter på amerikanske produkter blev vedtaget af EU-Kommissionen, efter at repræsentanter fra medlemslandenes regeringer mødtes tidligere på ugen for at tilkendegive deres meninger om EU's mulige modsvar.

Ifølge Jyrki Katainen, der er næstformand for EU-kommissionen med ansvar for vækst, blev der på mødet givet fuld støtte fra medlemslandene til at gå fremad med planerne om et modsvar.

EU vælger derved at overhøre varsler fra Donald Trump om, at ethvert modtræk mod USA's stål-og aluminiumstold vil blive mødt med yderligere gengældelse.

EU-Kommissionen vil nu sende sine planer til gennemgang hos medlemstaternes regeringer - en proces der forventes at tage op til flere uger.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen