Berlingske Business

Electrolux må se amerikansk opkøb gå i vasken

ELECTRONICS-RESULTS/
Den svenske producent af hvidevarer Electrolux må se sit forsøg på at købe amerikanske General Electrics hvidevareforretning gå op i røg. Foto:

Manglende godkendelse koster stor opkøb for svenske Electrolux.

Den svenske producent af hvidevarer Electrolux må se sit forsøg på at købe amerikanske General Electrics hvidevareforretning gå op i røg.

Det oplyser det svenske selskab i en meddelelse mandag morgen.

Det er amerikanerne, der har trukket stikket, da selskaberne ikke har kunnet få de amerikanske myndigheders godkendelse af handlen, som havde en værdi af omkring 3,3 mia. dollar.

ELECTROLUX-STRATEGY/

Fusionen med General Electrics hvidevareforretning blev annonceret tilbage i september 2014, men siden har den mødt modstand fra det amerikanske justitsministerium, der tilbage i juli i år bad selskaberne om aflyse brylluppet.

Der kører i øjeblikket en retssag med det amerikanske justitsministerium, og af den årsag ærgrer det Electrolux, at General Electric har droppet handlen.

Ifølge aftalen mellem de to selskaber betyder den droppede handel, at Electrolux må punge ud med 175 mio. dollar - eller 1200 mio. kr. til General Electric.

FRANCE-ENERGY-ENVIRONMENT-WIND-TURBINES

- Selv om vi er skuffede over, at handlen ikke bliver gennemført, føler vi os overbevist om, at Electrolux har evnen til fortsat at vokse og udbygge sin position som en global producent af hvidevarer, siger Keith McLoughlin, der er topchef for Electrolux, i en meddelelse.

General Electric håber at kunne sælge sin hvidevareforretning til anden siden, oplyser selskabet mandag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen