Berlingske Business

Efter Brexit: Britisk arbejdsløshed tager overraskende dyk

UK
Den britiske arbejdsløshedskø er overraskende faldet en smule i kølvandet af Storbritanniens nej tak til EU. Foto:

Den britiske arbejdsløshedskø blev i juli højst overraskende en anelse kortere. Økonomer havde forudset en stigning på omkring 9.000 personer, men det er gået stigning modsat, da antallet af arbejdsløse er faldet med 8600.

Det britiske arbejdsmarked lader sig i første omgang ikke ryste af, at Storbritannien i slutningen juni sagde nej tak til Europa. Frygten for, at antallet af arbejdsløse briter ville stige, har ligget og luret i horisonten siden EU-afstemningen, men den bekymring blev onsdag gjort til skamme. Der er dog et temmelig stort men...

Billede

For inden de britiske EU-skeptikere flyver alt for meget op i skyerne over udviklingen, er det værd at bemærke, at langt det meste af dataindsamlingen er foretaget før afstemningen den 23. juni.

Tal fra det britiske svar på Danmarks Statistik viser uanset hvad, at antallet af arbejdslsøse stik mod økonomernes forventning er faldet med 8600 personer. På forhånd var der ventet en stigning på 9000.

Billede

Det skal dog siges, at der kan være store svingninger i arbejdsløshedstallene i Storbritannien, når man blot sammenligner fra måned til måned.

Den britiske arbejdsløshedsprocent ligger fortsat på 4,9.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen