Berlingske Business

Dupont løfter forventningerne for tredje gang i år

Billede
Dupont er konkurrent til danske Chr. Hansen inden for blandt andet ingredienser og plantebeskyttelse, mens Novozymes også er en konkurrerende spiller på visse forretningsområder. Foto:

Den amerikanske kemigigant Dupont opjusterer forventningerne til hele 2016 - og i år har det været reglen, at kemikoncernen giver forventningerne endnu et hak op, når der fremlægges kvartalstal.

Konglomeratet, der overtog danske Danisco i 2011 og er på vej til at blive lagt sammen med Dow Chemical i en fusion til 130 mia. dollar, nåede en omsætning på 4,92 mia. dollar mod ventede 4,87 mia. dollar, skriver Bloomberg News.

Og på bundlinjen giver det et operationelt overskud per aktie på 0,34 dollar mod ventede 0,21 dollar. Og for hele året lyder forventningen på et overskud per aktie på 3,25 dollar mod tidligere ventet 3,15-3,20 dollar per aktie.

Den første opjustering i år var på 10 cent til intervallet 3,05-3,20 dollar. Og i forbindelse med regnskabet for andet kvartal blev det præciseret til de 3,15-3,20 dollar per aktie.

DOW-M&A/DU PONT

Dupont er konkurrent til danske Chr. Hansen inden for blandt andet ingredienser og plantebeskyttelse, mens Novozymes også er en konkurrerende spiller på visse forretningsområder.

Inden for divisionen "Nutrition & Health", hvor selskabet har aktiviteter i konkurrence med Chr. Hansen, steg Duponts omsætning med 2 pct. til 823 mio. dollar, mens divisionen "Industrial Biosciences", som blandt andet omfatter salg af enzymer til bioethanol og dermed er relevant i forhold til Novozymes, havde en vækst på 5 pct. i salget til 392 mio. dollar.

Den største division "Agriculture" med salg til landbruget, som også Novozymes har interesser i, havde en salgsvækst på 2 pct. til 1119 mio. dollar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen