Berlingske Business

Donald Trump giver virksomheder investeringslysten tilbage

FILES-US-PAKISTAN-DIPLOMACY-AID
Donald Trump giver virksomheder investeringslysten tilbage  AFP PHOTO / SAUL LOEB Foto:

Amerikanske virksomheder er mere optimistiske over for investeringer i nye fabrikker, udstyr og fabriksopgraderinger, efter at den amerikanske regering har meddelt, at den ikke vil indføre yderligere regler over for virksomhederne.

Det skriver The New York Times.

Den genfundne investeringslyst kan ifølge The New York Times styrke den økonomiske vækst og skabe nye job i USA.

I Donald Trumps administration og på tværs af erhvervssektoren er der en opfattelse af, at de seneste års øgede opsyn med miljømæssige-, finansielle- og andre regelbrud under Barack Obamas præsidentperiode, var med til at lægge en dæmper på investeringer og skabelsen af nye job.

»Vi har brugt den seneste snes år eller længere på at føre forretning i miljøer, der har haft en stigende regulativ byrde. Den byrde har forsinket den økonomiske vækst og investering i infrastrukturen. Og hvad vi har set over det seneste år er en stor deregulering af miljøet,« siger Michael S. Burke, der er formand og administrerende direktør for konsulentvirksomheden Aecom, der har specialiseret sig i infrastrukturprojekter, til The New York Times.

22BUSUSA-TAX-144330.jpg

Ifølge The New York Times, har Donald Trumps mere direkte tilgang til erhvervslivet givet virksomheder, som har hamstret penge efter recessionen i 2008, investeringslysten tilbage.

Donald Trump har tidligere fastslået at et afgørende tema i hans præsidentperiode vil være at tilbagerulle regler og love.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen