Berlingske Business

Detailsalget i USA faldt overraskende

SOUTHKOREA-ECONOMY/RATES
Detailsalget i USA udviklede sig markant dårligere end ventet i juni. Salget faldt med 0,3 pct. på månedsbasis, mens økonomer ifølge Bloomberg News ventede en stigning måned til måned på 0,3 pct. Foto:

Detailsalget i USA udviklede sig markant dårligere end ventet i juni. Salget faldt med 0,3 pct. på månedsbasis, mens økonomer ifølge Bloomberg News ventede en stigning måned til måned på 0,3 pct.

Tager man bil- og benzinsalget ud, var tilbagegangen i detailsalget på 0,2 pct. i juni, og også det var dårligere end ventet. Økonomerne havde sat næsen op efter en fremgang på 0,4 pct.

BRITAIN-ECONOMY-INFLATION-INDICATOR

Og tallene er dårlige nyheder, spørger man Kim Fæster, der er seniorøkonom hos Jyske Bank.

- Detailsalget i USA er meget vigtigt for ikke alene amerikansk økonomi, men også for den globale økonomi. Detailsalget udgør cirka 40 pct. af det samlede privatforbrug, som igen udgør to tredjedele af BNP. Forbruget og dermed detailsalget giver såledesen vigtig strømpil for væksten i USA, skriver han i en kommentar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen