Berlingske Business

Detailsalg faldt mere end ventet i oktober

Detailsalget i Storbritannien faldt mere end ventet i oktober, idet det blev opgjort til 0,9 pct. mod et ventet fald på 0,6 pct.

Måneden før steg detailsalget 1,7 pct. Det meddeler Storbritanniens nationale statiskkontor, Office for National Statistics.

Interactive Media in Retail Group, der observerer internethandel, spekulerer i, at det er den såkaldte Black Friday, der traditionelt er en vigtig handelsdag i november, som er skyld i faldet i detailsalget i oktober.

- Det er sandsynligt, at forventningen om forestående Black Friday-rabatter gør, at forbrugerne er tilbageholdende med at bruge penge i håb om lavere priser i november, siger Interactive Media in Retail Group til Financial Times.

Faldet i oktober kommer efter en stigning på 1,7 pct. i september, der var den største i knapt et år. Bloomberg News forklarer stigningen i september med varmt vejr, og at briterne afholdt verdensmesterskabet i rugby.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen