Berlingske Business

Den kinesiske fodboldmaskine fortsætter med at spille med musklerne

FILE BRITAIN SOCCER OSCAR
ARKIVFOTO: Oscar dos Santos Emboaba Júnior Foto:

Den brasilianske fodboldspiller Oscar forlader Chelsea efter fire og et halvt år og fortsætter karrieren i Shanghai SIPG. Og er dermed seneste eksempel på dyrt indkøbte spillere til Kina.

Endnu et markant navn forlader europæisk fodbold for at fortsætte karrieren i den pengestærke kinesiske liga.

Denne gang drejer det sig om den brasilianske landsholdsspiller Oscar, som ved nytårstid forlader Premier League-klubben Chelsea for at slutte sig til Shanghai SIPG.

Chelsea oplyser på sin hjemmeside, at klubberne er enige om betingelserne for handlen uden at uddybe, hvor meget kineserne har måttet hoste op med for at sikre sig Oscars arbejdskraft.

kina

Meget tyder dog på, at Chelsea har taget sig godt betalt. Adskillige engelske medier skriver således, at prisen skulle ligge i omegnen af 60 millioner britiske pund, svarende til godt en halv milliard danske kroner.

Oscar kom til London-klubben i 2012 og har siden spillet i alt 203 kampe og scoret 38 mål.

Den 25-årige midtbanespiller spillede en markant rolle, da Chelsea vandt det engelske mesterskab i 2015, men i denne sæson har han haft svært ved at overbevise manager Antonio Conte om, at han hører til i startopstillingen.

Inter

Oscar har ikke været blandt Chelseas startende spillere i en Premier League-kamp siden 1-2-nederlaget til Liverpool midt i september.

Nu fortsætter karrieren altså i Shanghai, hvor han blandt andet bliver holdkammerat med landsmanden Hulk, som skiftede til klubben i den kinesiske storby i sommer.

Shanghais træner er den tidligere Chelsea-manager André Villas-Boas, mens danske Mads Davidsen er ansat som teknisk chef.

fodbold

dortmund

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen