Berlingske Business

Den Internationale Valutafond får nu cheføkonom

RB Plus Grækerne tager hul på en skrappere hverdag GERMANY-GRE
The Euro logo is pictured in front of the former headquarter of the European Central Bank (ECB) in Frankfurt am Main, western Germany, on July 20, 2015. Foto:

Den amerikanske økonomiprofessor Maurice Obstfeld bliver ny cheføkonom for Den Internationale Valutafond (IMF), oplyser IMF-chef Christine Lagarde.

Det skriver Reuters.

Obstfeld, som lige nu er tilknyttet universitetet Berkeley, og som desuden er en af præsident Barack Obama økonomiske rådgivere, overtager posten som cheføkonom fra Olivier Blanchard i september.

Maurice Obstfeld er særligt kendt for sit arbejde med pengestrømme og international finansiering. Som cheføkonom i IMF vil hun blandt andet blive ansvarlig for World Economic Outlook, som er IMFs halvårlige statusrapport.

IMF/Græk

billede grækenland merkel

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen