Berlingske Business

Citigroup indfører regler for sine kunders salg af våben

TOPSHOT-US-POLITICS-GUNS-SCHOOLS-PROTEST
ARKIVFOTO Foto:

Citigroup bliver den første Wall Street-bank, der vælger side i den nationale våbendebat ved at indføre restriktioner på sine kunders salg af våben.

Det skriver The New York Times.

Bankens nye våbenpolitik, der blev annonceret torsdag, forbyder salg af våben til kunder, der ikke har bestået et baggrundstjek, eller som er under 21 år. Yderligere forbyder banken salget af de såkaldte bump stocks og højkapacitets-magasiner.

Reglerne vil gælde for alle bankens kunder, der tilbyder klienter kreditkort støttet af Citigroup, eller som låner penge, bruger bankens tjenesteydelser, eller rejser kapital gennem banken.

Ifølge Citigroups administrerende direktør, Michael L. Corbat, har bankens våbenpolitik været længe undervejs.

»Vi lader ikke som om, at disse modsvar er perfekte, men som vi gennemgik de punkter, hvor vi tror vi kan have en indflydelse, følte vi, at vi kan gøre en forskel i arbejdet med vores klienter. Banker har et samfundsmæssigt formål. Vi tror på, at vores investorer vil have os til at gøre dette og være ansvarsfulde virksomhedsborgere«, siger Michael L. Corbat til The New York Times.

Ifølge The New York Times, minder den nye våbenpolitik meget om lignende restriktioner fra blandt andet detailgiganten Walmart. Dog skiller den sig ud, fordi den er opstået i banksektoren.

pix-NRATV

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen