Berlingske Business

Carlsberg-konkurrent vil tage kampen op på svagt russisk marked

BELGIUM LEUVEN YEAR RESULTS ANHEUSER BUSCH INBEV
Foto:

Bryggeriet skal tage kampen op på markedet, der hører til blandt verdens største, mener direktøren.

Carlsberg-konkurrenten AB Inbev vil have erfaring på det russiske marked trods et meget svagt salg i tredje kvartal.

Det skriver Beverage Daily.

AB Inbevs russiske ølsalg i tredje kvartal faldt 13,4 pct., mens salget i Ukraine dykkede hele 26,2 pct., og ifølge administrerende direktør Carlos Brito har markedet i Rusland været ramt af flere uheldige hændelser.

FILE DENMARK ECONOMY CARLSBERG

- Men det har været et hårdt marked fordi, først kom der skat, så kom der medier (forbud mod trykte reklamer for øl, red.) og så var der restriktioner på distributionen - det ene efter det andet, sagde Carlos Brito ved telekonferencen efter AB Inbevs regnskab.

Bryggeriet skal dog alligevel tage kampen op på markedet, der hører til blandt verdens største, mener direktøren, men en ny strategi, der i højere grad har fokus på premium og super premium-segmentet er nødvendig.

FILE DENMARK ECONOMY CARLSBERG

- Det er et marked der bevæger sig i retning af premium-øl, og vi har brands, der skal drage fordel af det. Men det vil tage nogle år for os før vi ser det, vi var vant til før 2008, fortalte direktøren.

Til gengæld klarer det ærkeamerikanske Budweiser-brand sig fornuftigt på det russiske marked og har nået en markedsandel på 2 pct. siden lanceringen i 2010, fortæller direktøren.

/ritzau/FINANS

pix-carlsbergfondet

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen