Berlingske Business

Buffetts pengetank får overskud på 24 mia. dollar

TELEVISION-CELBRITYAPPRENTICE/BUFFETT
Warren Buffett. Foto:

Investeringsselskabet Berkshire Hathaway, som rigmanden Warren Buffett er formand og administrerende direktør for, kom ud af 2015 med et nettooverskud på 24 mia. dollar, hvilket var 21 pct. mere end året før og boostet af en engangsinvestering i ketchup- og morgenmadsproducenten Kraft Heinz Co.

Det skriver Dow Jones.

Eksklusive Kraft Heinz og andre investeringsgevinster steg Berkshires resultat med 5 pct. til 17,4 mia. dollar afledt af en stigende indtjening i nogle af selskabets store aktiviteter, herunder jernbaneselskabet BNSF Railway.
Årets afkast i investeringsselskabet, stigningen i den såkaldte book value (indre værdi), er rapporteret til 6,4 pct., hvilket er over det afkast på 1,4 pct., som aktierne i S&P 500-indekset har givet inklusive udbytter.

Bufffet


Ses isoleret på fjerde kvartal steg nettoresultatet til 5,5 mia. dollar, eller 3333 dollar per A-aktie, fra 4,1 mia. dollar eller 2529 dollar per aktie i samme periode året før.

/ritzau/FINANS

06BUSBagside-Nikesh-Arora-1.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen